Biuletyn Informacji Publicznej

Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego

Logo - Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego (ul. Lubelska 57/59, 21-560 Międzyrzec Podlaski, tel: 83 371 47 66 , fax: 83 371 47 66, email: sikorski.lo@wp.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2015-09-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Makaruk, e-mail: sikorski.lo@wp.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 83 371 47 66. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:

  • w części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i głuchych,
  • dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
  • formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób korzystających z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.

Dodane uzgodnienia

  • funkcja lektora,
  • regulacja głośności lektora,
  • podwyższony kontrast (3 rodzaje kontrastu),
  • możliwość powiększania liter,
  • podświetlany link,
  • czcionka dla dyslektyków

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-12. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  • Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od parkingu pracowników. Prowadzą do niego schody. Wejście nie posiada podjazdu dla niepełnosprawnych.
  • Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  • Budynek szkolny jest wielopoziomowy (parter oraz pierwsze i drugie piętro) - na poszczególne kondygnacje prowadzą schody, brak jest windy.
  • Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • W budynku nie ma innych pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, itp..
  • Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem..
  • Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe

SKARGI I ODWOŁANIA:

Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. gen. Wł. Sikorskiego  w Międzyrzecu Podlaskim

Adres organu odwoławczego: ul. Lubelska 57/59, 21-560 Międzyrzec Podlaski

Adres e-mail organu odwoławczego: sikorski.lo@wp.pl

Telefon organu odwoławczego: 833714766

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl