Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego (ul. Lubelska 57/59, 21-560 Międzyrzec Podlaski, tel: 83 371 47 66 , fax: 83 371 47 66, email: sikorski.lo@wp.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2015-09-01.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Makaruk, e-mail: sikorski.lo@wp.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 83 371 47 66. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:
- w części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i głuchych,
- dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
- formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób korzystających z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.
Dodane uzgodnienia
- funkcja lektora,
- regulacja głośności lektora,
- podwyższony kontrast (3 rodzaje kontrastu),
- możliwość powiększania liter,
- podświetlany link,
- czcionka dla dyslektyków
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-12. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od parkingu pracowników. Prowadzą do niego schody. Wejście nie posiada podjazdu dla niepełnosprawnych.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
- Budynek szkolny jest wielopoziomowy (parter oraz pierwsze i drugie piętro) - na poszczególne kondygnacje prowadzą schody, brak jest windy.
- Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- W budynku nie ma innych pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, itp..
- Dyrektor jednostki wyraża zgodę na wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem..
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
10. Informacje dodatkowe
SKARGI I ODWOŁANIA:
Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. gen. Wł. Sikorskiego w Międzyrzecu Podlaskim
Adres organu odwoławczego: ul. Lubelska 57/59, 21-560 Międzyrzec Podlaski
Adres e-mail organu odwoławczego: sikorski.lo@wp.pl
Telefon organu odwoławczego: 833714766
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl